dimecres, 9 de maig de 2018

Com estan treballant els professionals d’educació social a les escoles i instituts?

Data: Dimarts, 22 de maig a les 18.00h.
Lloc: Seu del CEESC a Barcelona.
Els replantejaments actuals sobre què és l’educació, quines finalitats ha de perseguir i qui s’ha d’implicar en aquesta tasca estan incidint de ple dins l’educació escolar. La realitat que l’escola és un ens social que influencia i està influenciada pel territori on es troba, que l’educació integral –finalitat de l’educació escolar- ha de ser coresponsabilitat dels diferents agents educatius i que les accions educatives necessiten de mirades interdisciplinàries, posa de manifest la necessitat de comptar amb els coneixements i competències professionals de les educadores i educadors socials en escoles i instituts.
Tanmateix, aquest espai de treball, per educadores i educadors socials no està reconegut i, per tant, no establert ni regulat. No obstant, educadores i educadors socials anem obrin escletxes per on poder aportar les nostres experiències i mirades a escoles i instituts. Són camins diversos que ajuden a anar perfilant funcions i finalitats del professional de l’educació social dins l’àmbit escolar i que lluiten per estar considerat com a membre de la comunitat educativa.
Amb la intenció d’anar fent camí, reconèixer i reivindicar la tasca de la figura professional d’educació social dins escoles i instituts, des del grup d’Educació social i escola del CEESC us presentem aquesta Càpsula– primer pas de construir coneixement- que exposa experiències de treball d’educadors i educadores socials a escoles o instituts. És un propòsit que el grup vol compartir amb vosaltres per tal que totes plegades coneguem el que s’està fent, fem soroll, reivindiquem i anem assolint fites i reptes que ens portin al reconeixement de la tasca de l’educadora i l’educador social en l’àmbit escolar.
Amb la participació de:

Maria Marco, educadora social que treballa a l’escola IPSI.

David Bernal Gallegos, educador social i mediador comunitari. Treballa a l'Institut de Secundària Pla de l'Estany de Banyoles desenvolupant tasques de coordinació i dinamització de projectes comunitaris i participació de la comunitat educativa. També està contractat pel Consell Comarcal del Pla de l'Estany dins del programa SIS desenvolupant el servei d'acompanyament per a adolescents en risc de 16-18 anys.

Mònica Cugat, a la direcció d’educadores i educadors socials a les escoles del Pla de Barris de Barcelona. Coordinadora de l’Institut Municipal de Serveis Socials del projecte “de l’equip docent a l’equip educatiu” desplegat conjuntament amb el Consorci d’Educació de Barcelona des del qual s’han incorporat 21 educadores i educadors socials en diferents centres educatius de la ciutat.
Inscriu-t'hi en aquest enllaç.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada