dijous, 26 de gener de 2017

Desafiem l'avaluació



Des de la Fundació SER.GI us proposem un seminari entorn el tema “DESAFIEM L’AVALUACIÓ”, en format de dues sessions (Camp Base i Edulab). Aquest seminari i aquest Edulab són obertes a mestres, professors, educadors i professionals de l’àmbit educatiu en general. Es pretén aportar reflexions, debats i iniciatives sobre com l’avaluació. No ha de ser només una fase del procés d’aprenentatge, sinó que ha de ser un motor de l’aprenentatge en sí mateix.

Actualment s'estan dissenyant nous enfocaments d'avaluació que crearan oportunitats perquè les escoles i els entorns educatius treballin amb els seus alumnes de maneres molt diferents (portafolis, rúbriques, distintius, badges, sistemes d’analítiques, etc.), i perquè es contempli l'avaluació com a eina formativa de regulació i autoregulació gratificant i no només allò que es fa al final del trimestre o del curs acadèmic.

Durant el Camp Base, de la mà de Coral Regí, directora de l'escola Virolai de Barcelona i membre del comitè científic d’Educació Demà de la Fundació Bofill, coneixerem aquests nous enfocaments i viurem experiències pràctiques i capdavanteres que ja s'estan desenvolupant a Catalunya.

-“Aprendre per transformar, avaluar per créixer”, experiència d’integració de l’avaluació a tots els nivells de l’escola, amb Marta Segura, mestra de primària a l’Escola Sadako de Barcelona.

-“Coavaluant: entre mosquits i papallones”, experiència de coavaluació entre alumnes de 1r d’ESO a càrrec de Sílvia Zurita, professora de tecnologia i ciències, i cap d’estudis de l’Institut de Tordera.

-“Com fer una bona truita?”, un tastet d’avaluació formadora de la mà de Mercè Mas, mestra de l'escola La Roureda de Sant Esteve Sesrovires, i membre del grup “Avaluar per Aprendre” de Rosa Sensat.
Els assistents podreu participar activament en el debat, conèixer recursos i aprofundir en diverses pràctiques inspiradores sobre com potenciar que l’avaluació serveixi a l’alumne per a fer-se responsable del seu procés d’aprenentatge, per saber on és i per on ha d’avançar. El seminari obert també ens mostrarà com l’avaluació, en tant que eina per orientar l’aprenentatge, ens ha de permetre millorar tant als alumnes, com als mestres com a la pròpia escola.

Durant l’Edulab, co-creareu una rúbrica d’un procés d’aprenentatge i aprendreu una tècnica per crear-la amb l’equip al vostre centre educatiu.

L’Edulab serà conduït per Coral Regí, directora de l’Escola El Virolai de Barcelona, experta en innovació educativa i membre del comitè científic d’Educació Demà.

Així mateix, comptarem amb el suport de diversos docents talleristes que donaran suport als participants durant les dinàmiques de co-creació provinents de l'INS de Tordera i de l’Escola Sadako.


Inscripcions:

Vols conèixer com portar l’avaluació a la teva aula a un nou nivell? Inscriu-te, a www.fundaciosergi.org, al Camp Base i a l’Edulab i no t’ho deixis perdre!

Accés lliure i gratuït.
El seminari obert es podrà seguir via Twitter @FundacioSERGI i @FundacioBofill amb el hashtag #eduDemà.



Lloc: Centre Cultural La Mercè de Girona
Seminari Camp Base: dijous 16 de febrer de 18.00h a 20.00h.
Taller Edulab: dijous 23 de febrer de 18.00h a 20.00h.

Anima’t i inscriu-t'hi!




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada