divendres, 7 de novembre de 2014

L'educador o l'educadora social, neix o es fa?

Aquest passat 2 d'octubre, Josep Vallés Herrero escrivia aquest article amb motiu del Dia Internacional de l'Educació Social i dins de la iniciativa convocada per a l'ocasió: Carnaval de blogs del CEESC.

Josep Vallés és educador social i professor tutor de la UNED

L’artista neix o es fa?, l’esportista neix o es fa?

És a dir, aquesta pregunta la podríem aplicar a moltes activitats professionals i no ens seria fàcil contestar-la.

Per què Picasso i Dalí van ser un grans pintors, per molts uns genis en el seu ofici?, potser perquè van practicar molt amb el dibuix o la pintura, perquè es van formar o perquè tenien un talent innat; i Gaudí ¿va néixer privilegiat o va ser influent la seva formació en geometria als Escolapis de Reus, malgrat suspendre algunes altres assignatures?, o va ser l’observació en els treballs de calderer del seu pare i en la pròpia natura el que el va anar forjant com arquitecte original?

El mateix succeeix amb esportistes d’elit que han destacat pel seu talent innat com, per exemple, Di Stéfano, Pelé, Maradona, Cruyff o Messi, i que per les seves qualitats han sobresortit a companys que entrenaven i rebien una formació semblant.
El talent, sinònim d’aptitud, se sol associar a aptituds intel·lectuals, però no sols així, també a capacitats naturals o adquirides per a certes coses (art, mecànica, etc.). És un home o una dona de talent, per què? Per què tenia un talent especial per a ser educador/a social?...

Si us interessa continuar llegint aquest article podeu accedir al blog personal de l'autor clicant aquí

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada