dilluns, 6 de maig de 2013

Twitter és una eina que pot ajudar a una entitat a donar-se a conèixer

Twitter és una eina que pot ajudar a una entitat a donar-se a conèixer, interactuar amb la seva base social i establir aliances amb altres entitats. Cal, però, dedicar-hi temps i energia per tal que doni els seus fruits. T'oferim vuit consells per aconseguir-ho!

Ja fa més de set anys que es va publicar el primer tuit. Ara, Twitter compta amb més de 200 milions d'usuaris i cada dia s'envien més de 400 milions de piulades. És evident que les entitats que vulguin tenir presència a Internet i a les xarxes socials, hauran de tenir un compte a Twitter, tant per comunicar les seves causes com per fer xarxa amb la seva base social i altres entitats. Cal, però, una mica de planificació perquè la nostra presència a aquesta xarxa de microblogging doni els fruits que ens interessen. Aquí t'oferim vuit claus perquè tinguis èxit a Twitter:

1. Planteja't per què vols estar a Twitter

Tenir comptes a les xarxes socials no és una obligació i cada entitat ha de valorar si li interessa ser-hi. Per tant, abans de començar a crear comptes és important reflexionar sobre en quines xarxes es vol participar i per què, així com fer unaprevisió de quantes persones, temps i esforços s'hi volen dedicar. També és interessant establir els objectiusque es volen assolir a través d'aquest canal de comunicació.

Preparar una petita estratègia abans de començar t'ajudarà a tenir més clar què busques a Twitter i a avaluar els resultats. A l'article Best practices for non-profits on Twitter (Les millors pràctiques per a entitats sense afany de lucre a Twitter) trobaràs alguns consells per preparar la teva estratègia.

2. Comença amb bon peu

Només tens una oportunitat per donar una bona primera impressió a Twitter. Per això, els primers passos que fa una entitat en aquesta xarxa social són de vital importància. A la plana web Nonprofit Tech 2.0 enumeren els 8 errors típics que fan les entitats sense afany de lucre quan comencen a fer servir la xarxa. Són, però, errors que es poden corregir dedicant 10 minuts a configurar el teu perfilabans de començar a seguir a altres usuaris i a interactuar amb ells.

Triar una imatge que cridi l'atenció per a l'avatar, escriure una petita biografia que expliqui a què es dedica l'entitat i afegir l'enllaç a la plana web són tres coses que has de fer abans de començar a moure't per Twitter. Un cop tinguis el perfil preparat, podràs començar a seguir a altres usuaris. Quan vegin que els segueixes, probablement consultaran el teu perfil i si el veuen interessant et començaran a seguir.

3. No siguis egocèntric

És a dir, no parlis només de les activitats i accions de la teva entitat. Segur que a Internet trobaràs moltes persones, continguts i notícies al voltant dels temes que preocupen a la teva entitat. Doncs, fes-te'n ressò!

4. Comunica, escolta, contesta i retuita

Per descomptat, Twitter et servirà per donar a conèixer la teva causa. Però no es tracta d'un mitjà d'informació, sinó que és un espai per al debat i d'intercanvi d'opinions, que et permet estar en contacte amb la tevabase social. És, doncs, una bona eina per intercanviar informacions i opinions i aprendre d'altres experts del tercer sector, així com per crear aliances amb altres entitats.

És important donar resposta als missatges que facin referència a la teva entitat i també estar pendent dels temes dels quals parlen altres entitats. Pots donar un cop de mà a altres organitzacions fent difusió de les seves causes i accions. Segur que t'ho agrairan i, a més, podreu establir lligams.

5. El llenguatge importa

No descuidis la correcció lingüística i gramatical. El fet de publicar missatges de 140 caràcters no vol dir que es puguin escriure de qualsevol manera. És veritat que és un canal on pots arriscar i provar i on et pots comunicar de manera menys formal que potser a la plana web de l'entitat. Tot i així, l'espontaneïtat i la creativitat no són incompatibles amb la correcció lingüística, que també diu molt de tu.

Familiaritza't també amb la terminologia i la manera de comunicar d'aquesta xarxa. A Twitter la informació s'organitza al voltant dels hashtags o etiquetes. Pensa quines etiquetes t'interessa fer servir i si organitzes alguna campanya, jornada... crea'n una d'específica per a l'ocasió.

6. Qüestió de qualitat, no de quantitat

No t'obsessionis amb el nombre de seguidors. És millor tenir-ne 25, però que siguin el teu públic objectiu, que tenir 1.000 seguidors gens interessats en la teva tasca. De la mateixa manera, tampoc no cal que segueixis a molts usuaris, sinó que busquis aquells que et proporcionin informació rellevant.

7. Aprèn d'altres entitats

Pots buscar inspiració en entitats i ONG que fan un bon ús d'aquesta comunitat. Les bones pràctiques d'altres et poden ajudar; això sí, sempre aplicant-les a la teva realitat i necessitats. A la plana web Top nonprofits pots trobar, per exemple, la llista de les 50 organitzacions sense afany de lucre amb més seguidors a Twitter a nivell mundial, encapçalada per WikiLeaks i UNICEF. També pots consultar l'article 5 Nonprofits Using Twitter Right (5 entitats sense afany de lucre fent servir Twitter correctament).

8. Tingues paciència i no deixis de piular

Twitter és una petita part del teu pla de comunicació. Poc a poc aniràs aconseguint més seguidors i generant opinió. Cal ser constant i tenir paciència per recollir els fruits de la teva presència en aquesta comunitat.

Si vols aprofundir en aquest tema et recomanem alguns continguts interessants (la majoria estan en anglès):

Font: http://www.xarxanet.org
03/05/2013 - 09:32
Autor: Eneida Iturbe - Associació per a Joves Teb
Entitat redactora: Associació per a Joves Teb

1 comentari:

  1. Are you looking to outsource your online business and grow on the internet are you looking for theSEO consultant to handle your work? are you from London then, here you can find the best Freelance SEO Consultant London who can do the entire work and you can enjoy the traffic on autopilot contact us right now as only a few entries available we are quite busy in seeing our clients success and I know you would like to do that too.

    ResponElimina