dimarts, 2 d’octubre de 2012

Qui és qui?: Cristina Casas, educadora social

La secció Qui és qui? vol ser una excusa per donar conèixer Educador@s de Girona, és a dir la comunitat educativa que exerceix en terres gironines.

Estem convençuts que al llarg del temps i si ho fem prou bé, tindrem un ampli ventall d’entrevistes que presentades en forma de narració en primera persona, com la que us oferim avui, ens donaran una visió panoràmica del ventall professional de casa nostra.



Penso que sempre podem aprendre dels altres i de les relacions que creem

Sóc la Cristina Casas Oferil, vaig néixer a Vic el 22 de maig de 1982.

Fa dos anys que visc a Girona ciutat, abans vaig viure quatre anys a Palamós.

Estic soltera i sense fills.

La meva principal afecció és la dansa, el moviment i tot allò relacionat amb l’expressió corporal, ja sigui d’una manera més lúdica i creativa o terapèutica.

Alhora que viatjar i conèixer altres llocs i persones sempre és un bon al·licient a la vida.

I de tant en tant, necessito passar pel Baix Empordà a veure el mar.

Sóc Diplomada en Educació Social per la Universitat de Vic, Monitora de lleure infantil i juvenil per l’Escola d’Educadors d’Osona, Directora de lleure infantil i juvenil per l’Escola l’Empordà i Dansa Moviment Terapeuta per la Universitat Autònoma de Barcelona.

Inicialment, vaig començar en l’àmbit del lleure com monitora d’extraescolars amb infants i joves

Vaig continuar amb projectes de prevenció de consum de drogues per a joves

Seguidament, dins l’àmbit de joventut, he treballat com dinamitzadora d’espai jove, tècnica de Joventut i educadora de Serveis Socials.

Paral·lelament, com a voluntària, vaig col·laborar en tallers de comunicació per a dones immigrants, i en un centre residencial per a persones amb discapacitat.

En Dansa Moviment Teràpia, he col·laborat amb infants amb autisme, centre obert infantil i centre de gent gran.

Actualment, sóc voluntària de la companyia de dansa integrada Dans – Capacitats.

Per ara, els meus plans de futur continuen essent a terres gironines, espero poder treballar com educadora social i, alhora, poder desenvolupar els nous projectes de Dansa Moviment Teràpia a Espai al Cos.

Pel que fa allò que podria aconseguir professionalment per a la societat em conformo amb les petites millores que pugui aportar en el dia a dia als diferents projectes i treballs que participo i/o participaré.

Treballar amb i per a les persones és sempre un enriquiment personal i és el què per mi dóna sentit.

Penso que sempre podem aprendre dels altres i de les relacions que creem.

D’altra banda, a vegades, la burocràcia i les limitacions organitzatives i de gestió amb les que ens trobem dificulten força el treball.

No podem obviar les retallades en l’àmbit social que ens condicionen moltíssim.

No podem perdre de vista, que treballem amb i per a les persones que més ho necessiten.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada