divendres, 14 de setembre de 2012

Qui és qui?: Xavier Costa, educador social

La secció Qui és qui? vol ser una excusa per donar conèixer Educador@s de Girona, és a dir la comunitat educativa que exerceix en terres gironines.
Estem convençuts que al llarg del temps i si ho fem prou bé, tindrem un ampli ventall d’entrevistes que presentades en forma de narració en primera persona, com la que us oferim avui, ens donaran una visió panoràmica del ventall professional de casa nostra.

Crec que, ara més que mai, hem de ser subjectes actius d'aquesta transformació i declinar la balança cap a un món més just 

Sóc Xavier Costa Puyal, tinc 32 anys, vaig néixer a Barcelona i visc amb la meva parella a Girona.

Fa un any que vaig acabar la diplomatura d'Educació Social a la UNED i actualment estic a l'atur.

Tot i que la meva formació com educador social és tardana, la meva vocació ve de lluny.

Sempre m'han interessat els temes educatius i socials, ja de ben petit des de l'agrupament escolta i més tard des de les associacions de barri i els centres socials, he participat en activitats i processos de transformació social i desenvolupament comunitari.

Crec que, ara més que mai, hem de ser subjectes actius d'aquesta transformació i declinar la balança cap a un món més just.

Als 17 anys vaig deixar els estudis perquè no em motivaven i vaig començar a treballar en multitud de feines precàries i a participar en diferents col·lectius de barri: Diables,

Castellers, Comissió de festes, Centres Socials, Ateneus, Assemblea de barri, grups de teatre,...

Aquesta participació activa ha estat la meva escola i la que m'ha format com a persona.

Als 25 anys ho vaig deixar tot per anar a viure a Ripoll, després de treballar en diferents llocs i fer un taller ocupacional, vaig veure la necessitat de començar a estudiar i formar-me professionalment.

Primer a la escola d'adults on vaig treure'm el Graduat d'Educació Secundaria, després el títol de Tècnic d'Esports de Muntanya i, finalment, l'accés a la universitat per a majors de 25 anys i la Diplomatura d'Educació Social.

Per a mi a estat redescobrir l'educació com una font de motivació i realització personal, i trobar en l'Educació Social un camp on poder realitzar-me professional i personalment.

Durant aquest anys he treballat com a monitor de lleure, animador infantil, fent classes extraescolars, tècnic d'esports de muntanya, substitucions a un CRAE, i els últims cinc anys he estat treballant a la residència del Centre de Tecnificació Esportiva del Ripollès com a tutor de nois i noies esportistes.

Ara, fa un any que visc a Girona i actualment estic buscant feina d'educador per les comarques gironines.

Però, la situació no és molt encoratjadora i és difícil trobar feina, sobretot si tens poca experiència i no et coneixen.

Però, tinc clar que això és el que vull fer i persistiré per aconseguir-ho.

Els meus plans de futur són poder dedicar-me professionalment a l'Educació Social i poder aportar la meva experiència, motivació i treball, des d'una visió crítica i transformadora.

Crec que l'Educació Social ha de ser més proactiva i encaminar-se cap a l'apoderament de les persones i col·lectius amb l'objectiu que esdevinguin agents actius del seu desenvolupament.

Com deia Albert Einstein: “Si vols aconseguir resultats diferents, no facis sempre el mateix”.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada