dilluns, 17 de setembre de 2012

Qui és qui?: Núria Felip, mestra i pedagoga

La secció Qui és qui? vol ser una excusa per donar conèixer Educador@s de Girona, és a dir la comunitat educativa que exerceix en terres gironines.

Estem convençuts que al llarg del temps i si ho fem prou bé, tindrem un ampli ventall d’entrevistes que presentades en forma de narració en primera persona, com la que us oferim avui, ens donaran una visió panoràmica del ventall professional de casa nostra.

Voldria que amb el treball ajudés a aconseguir una societat que fos més justa, més equitativa... 

Em dic Núria Felip i Jacas, vaig néixer a la Bisbal d’Empordà, ciutat on encara visc. 

M’agrada molt la música.

És el meu gran hobbie.

Especialment cantar.

Per això formo part, des de fa 5 anys, de l’Orquestra Diocesana del Bisbat de Girona, de la que sóc codirectora, juntament amb un gran músic i millor persona, l’amic Pau Font.

Sóc mestra de ciències, pedagoga i actualment acabant d’entregar la tesi doctoral (la presento si Déu vol el mes que ve).

I a nivell no formal sóc directora de lleure, amb una experiència de gairebé 20 anys portant grups d’infants i joves.

Fa vint anys que sóc mestra (sóc de la promoció olímpica del 92) i des del 94 sóc cap de grups d’infants i joves.

Com a voluntària he participat en diferents grups de les Escoles Cor de Maria de Catalunya, de Càritas i també he participat en projectes de cooperació tant a Xile com a Brasil (des de 1996 he creuat l’oceà deu vegades, set per fer projectes).

Acabo de començar un projecte engrescador com és el d’iniciar una etapa nova a l’escola Cor de Maria de la Bisbal, que ha començat a fer secundària.

En sóc la Cap d’Estudis i m’engresca això de començar de zero per anar bastint tot un projecte nou.

Així mateix, el meu compromís amb el sud continua ben viu, tot promovent nous projectes de cooperació i preparant noves “trastades” que m’omplen de vida!!!

Voldria que amb el treball ajudés a aconseguir una societat que fos més justa, més equitativa...

Tot el que faig professionalment i personalment va encaminat a aconseguir un món més just!

M’agradaria que algun dia no hagués de fer més projectes de cooperació... i simplement anés a veure a la gent que he deixat tant a Xile com a Brasil i que ja forma part indestriable de la meva vida.

M’agrada estar amb infants i joves.

Sóc feliç enmig seu.

Intentant transmetre allò que em fa feliç, allò que m’omple: la música, la cooperació, la justícia social...

Tant de bo algun dels meus alumnes segueixi algun dels camins de vaig traçant per a mi.

El que em decep de la meva tasca de mestra és que sovint em trobo amb gent que no té ni les ganes, ni la formació, ni l’empenta per ser un bon mestre... i això em dol.

Puc dir però que el projecte que engego enguany el faig conjuntament amb un grup de professionals molt potent, que m’engresca a fer coses i que m’empeny a seguir millorant cada dia...

6 comentaris:

  1. I et ben asseguro que a l'equip que engeguem amb tu aquest projecte se'ns encomana la teva il•lusió per educar aquests noiets i noietes per ser persones justes i amb criteri. Treballar al teu costat és un aprenentatge i una satisfacció. Gràcies Nuri!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies Andrea!
      Entre tots ho farem tot... i aprendrem moltíssim els uns dels altres!

      Elimina
  2. Rubèn Fornós Casaresdimecres, 19 de setembre, 2012

    Nuri, suposo que ja t'hauran xiulat les orelles, però d'ençà que vaig tenir el privilegi de tenir-te com alumna del curs de directors i directores de lleure, que no hi ha cap classe que doni (tant de monis com de dires) que no parli de tu, ja que els hi explico això:
    http//blocescolaemporda.blogspot.com.es/search/label/N%C3%BAria%20Felip%20i%20Jacas
    Mai una alumna m'havia donat un argument tant potent, tant per ell mateix com de qui provés.
    Gràcies Nuri!

    ResponElimina
  3. Rubèn Fornós Casaresdimecres, 19 de setembre, 2012

    Al comentari anterior hi ha una falta d'ortgrafia que podria fer que no s'entegués el final, el correcte és:
    Mai una alumna m'havia donat un argument tant potent, tant per ell mateix com de qui prové.
    Gràcies Nuri!

    ResponElimina
  4. Ostres, em sento privilegida de rebre tants elogis... jejeje...

    En tot cas em serveixen per a continuar millorant cada dia una mica més!

    Moltes gràcies!

    ResponElimina