dilluns, 17 de setembre de 2012

Qui és qui?: Maria Garcia, educadora social

La secció Qui és qui? vol ser una excusa per donar conèixer Educador@s de Girona, és a dir la comunitat educativa que exerceix en terres gironines.

Estem convençuts que al llarg del temps i si ho fem prou bé, tindrem un ampli ventall d’entrevistes que presentades en forma de narració en primera persona, com la que us oferim avui, ens donaran una visió panoràmica del ventall professional de casa nostra.

Crec que haver estudiat educació social, a més de servir-me per poder- me desenvolupar com a professional m’ha servit per créixer i formar-me com a persona

Em dic Maria Garcia Alonso i vaig néixer a Girona el 2 de Juliol de 1978. 

Sóc separada sense fills i visc sola. 

Sóc afeccionada a córrer, a les curses de muntanya, a escalar, a les vies ferrades i a tot el que tingui a veure amb la muntanya. 

Durant la meva vida laboral abans de ser educadora he treballat en diversos llocs. 

Vaig començar a treballar de cambrera els estius a la costa. 

Més tard vaig fer de dependenta i operària en diverses ocasions i així fins a que vaig complir els 25 anys i em vaig decidir per treure’m l’accés a la universitat i a més estudiar el mòdul d’Auxiliar d’Infermeria a l’IES Narcís Xifra de Girona. 

Vaig començar a treballar com a tal a l’Hospital Josep Trueta de Girona. Mentre treballava vaig anar compaginant la vida laboral amb els estudis d’educació social. 

Un cop acabada la diplomatura vaig començar a treballar al Centre educatiu Montilivi. 

Va ser una experiència dura i enriquidora a la vegada, ja que treballar amb els joves em va fer viure moments i circumstàncies complicades. 

Degut a les retallades que darrerament ha dut a terme la Generalitat de Catalunya en quant a contractació de personal, als educadors socials substituts com jo, no ens varen contractar més. 

Tot i així, estic molt satisfeta de la meva curta estada al centre, dels companys companyes i de tot el que allà vaig aprendre, viure i compartir. 

Crec que haver estudiat educació social, a més de servir-me per poder-me desenvolupar com a professional m’ha servit per créixer i formar-me com a persona, a ser també més empàtica i responsable, i a definir encara més els meus valors. 

Actualment, estic treballant al CEESC de Girona com a tècnica. 

Estic contenta amb la feina que aquí desenvolupo, tot i que, encara estic aprenent coses. 

Tracto amb el col·legiats i col·legiades i miro d’estar, a la vegada, actualitzada en l’àmbit social. 

Fins a aquí la meva petita exposició, que com es veu no puc dir que tingui una gran trajectòria professional, però estic convençuda que tot i les dificultats que presenta en aquest moment la societat i, sobretot l’àmbit laboral i professional, tard o d’hora, aconseguiré continuar seguint-me formant com a educadora social.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada