divendres, 21 de setembre de 2012

La crisi i els ajustos de mestres castiguen les colònies escolars


La patronal d'empreses d'oci i educació alerta d'un descens d'un 20% de les reserves

MARÍA JESÚS IBÁÑEZ / Barcelona 

La Irene, la Clàudia i l'Emma no aniran aquest any de colònies amb l'escola. Estudien cinquè i aquesta serà ja la segona vegada, des que van començar primària, que es queden sense disfrutar d'uns dies de convivències amb la resta de companys fora de l'escola. Aquesta vegada, a diferència de fa dos anys, quan les sortides escolars es van suspendre pel boicot delsmestres a la sisena hora, les escoles estan anul·lant activitats fora dels centres per culpa de la crisi. I les que no suprimeixen directament les colònies, "en redueixen la durada o prescindeixen de les sortides d'un sol dia", afirma Maria València, de la Fundació Pere Tarrés.

Pedagogs i mestres defensen la funció educativa que tenen les colònies escolars com a argument per preservar-les «Els nens guanyen autonomia i aprenen a compartir», al·leguen

Les economies familiars ja no estan per a tantes despeses i les escoles, també aclaparades per restriccions pressupostàries, tenen unes plantilles tan ajustades que no hi ha professorsdisponibles per acompanyar els alumnes que se'n van i per atendre, a la vegada, els que es queden al centre. Resultat: les reserves de les escoles han caigut aquest any un 20%, segons l'associació catalana d'empreses d'oci, educació i cultura, Acellec.

L’absència d’una regulació «i el fet que no estiguin cobertes per ajudes públiques» fan que «les activitats que eduquen en l’oci siguin les primeres a patir els ajustos pressupostaris», lamenta la Fundació Catalana de l’Esplai. «I aquest temps sense oci s’acaba convertint en temps de desigualtat», adverteix.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada