divendres, 28 de setembre de 2012

La campanya ‘Vine al cau, vine a l’esplai’ anima a infants i joves a sumar-se a l’activitat de les entitats d’educació en el lleure al llarg de l’any escolar

La Direcció General de Joventut desenvolupa aquesta campanya que també pretén donar a conèixer i prestigiar els moviments i federacions d’educació en el lleure catalans

Coincidint amb l’inici de les activitats que desenvolupen les entitats d’educació en el lleure paral•lelament a l’any escolar, la Direcció General de Joventut (DGJ) ha iniciat una campanya de difusió per a potenciar-la. Amb el lema ‘Vine al cau, vine a l’esplai’, enguany aquesta campanya té com a objectiu principal incentivar la participació d’infants i joves en la programació estable que esplais i agrupaments escoltes comencen en aquestes dates. La voluntat és desestacionalitzar l’oferta de l’educació en el lleure, de forma que la vinculació dels infants i joves a les entitats del sector es perllongui més enllà de la programació d’estiu que s’organitza durant les vacances escolars.

La DGJ valora molt positivament el món de l’educació en el lleure que integren les associacions juvenils, com a eina per al creixement integral de la persona i per a la transmissió de valors i alhora perquè és un primer pas per a la futura incorporació al teixit associatiu juvenil, al món del voluntariat i al compromís social, en general. En aquest sentit, un objectiu complementari d’aquesta campanya és donar a conèixer i prestigiar els moviments i federacions d’educació en el lleure que hi ha a Catalunya.

A banda d’una campanya publicitària als mitjans de comunicació, que s’inicia avui, la DGJ també posa en funcionament el microsite ‘Vine al cau, vine a l’esplai’ destinat a aquest propòsit i al qual s’accedeix a través d’aquesta URL: http://jove.cat/vinealcauesplai Aquest nou recurs conté un cercador d’entitats del sector del lleure, en què l’usuari podrà consultar les adreces dels agrupaments escoltes, centres d’esplai i casals de joves de tot Catalunya. Els resultats es poden filtrar per comarca, municipi, codi postal i federació, associació o moviment al qual pertany l’entitat. El microsite també recull els testimonis de persones que aporten la seva visió del món de l’educació en el lleure.

La campanya a les xarxes socials

Durant els propers dies, les xarxes socials de la DGJ se sumaran a aquesta promoció amb una campanya viral que, sota l’etiqueta #cauesplai, vol animar a compartir les experiències de nens, joves, monitors i pares en relació al món de l’educació en el lleure. A través d’estats al Facebook i de tuits al Twitter de Joventut es difondran cites de testimonis personals i alhora es convidarà a tothom qui vulgui a participar-hi per manifestar les vivències i records relacionats amb l’educació en el lleure.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada