dimecres, 4 de juliol de 2012

Deixa que t’ho expliquin

Les males notícies s’escampen com la pólvora. Les bones, o no són notícia o costen més de difondre. I donar a conèixer les dades positives és una de les finalitats que persegueix aquesta iniciativa. Demostrar que s’ha aconseguit moltíssim i, al mateix temps, conscienciar sobre tot el que encara falta per a assolir els objectius. La incisiva campanya de les Nacions Unides, que fa públiques les fites obtingudes en la sempre persistent lluita contra la pobresa extrema, continua fins el 9 de juliol. Tu també t’hi pots sumar.

A través d’un interpel•lació directa i contundent, ‘I tu sense assabentar-te’n’, la Campanya del Mil•lenni de les Nacions Unides et demana que durant només una setmana donis el teu perfil personal a les xarxes socials, ja sigui Facebook o Twitter, o a les dues. En permetre aquest accés, les Nacions Unides utilitzarà el teu perfil com un altaveu per a penjar històries reals, missatges curts o fotos per destacar els èxits assolits en el camí cap als Objectius de Desenvolupament del Mil•lenni. Al Twitter, igual, però en forma de tuits amb l’etiqueta #ytusinenterarte. Evidentment, podràs continuar utilitzant el teu perfil per a ús propi i l’App gratuïta que et permet donar suport a la campanya, desapareixerà sense deixar rastre un cop finalitzada la setmana.

Que s’han repartit 290 milions de mosquiteres contra la malària, que s’ha reduït la mortalitat infantil en més de 4 milions a l’any, que s’han escolaritzat 39 milions d’infants a tot el món o que s’ha proporcionat aigua potable a 2.000 milions de persones. Aquestes són només algunes de les fites assolides, de les quals les Nacions Unides també te’n fa partícip: gràcies a la teva col•laboració individual i, col•lectivament, gràcies al pressupost públic que es destina a la cooperació per al desenvolupament.

Una altra bona notícia és l’acollida que ha tingut aquesta campanya: ja s’han donat 9.700 perfils i es calcula que s’ha generat un impacte de 28 milions de missatges a la xarxa. De fet la campanya inicialment s’havia previst iniciar el 6 de juny i acabar el dia 20 però es perllonga fins al 9 de juliol, tenint en compte que dilluns vinent es presentaran els resultats de l’informe sobre el compliment dels Objectius de Desenvolupament del Mil•lenni corresponent al 2012 i les dades dels progressos assolits s’actualitzaran encara més.

Però malgrat la positivització del missatge que difon ‘I tu sense assabentar-te’n’, queda molt per fer per arribar als vuit Objectius de Desenvolupament del Mil•lenni, un compromís global dels països per al 2015. Unes fites que s’articulen al voltant de vuit grans eixos: eradicar la pobresa extrema i la fam, aconseguir l’educació primària universal, promoure la igualtat de gènere, reduir la mortalitat dels nens menors de 5 anys, millorar la salut materna, combatre el VIH/SIDA, el paludisme i d’altres malalties, garantir la sostenibilitat del medi ambient i fomentar una aliança global per al desenvolupament. Coneix en el web, a l’apartat d’Objectius de Desenvolupament del Mil•lenni, què s’ha aconseguit i què queda pendent.

I tot i que va adreçada a aquells que es troben a les xarxes socials, les Nacions Unides també mostra d’altres maneres de difondre aquesta campanya a través de canals força més alternatius: els coloms missatgers . Contra la pobresa, tot suma.

Més informació
I tu sense assabentar-te’n
Campanya del Mil·lenni
Objectius de Desenvolupament del Mil·lenni

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada