dimarts, 19 de juny de 2012

Joan Marull proposa una nova assignatura que haurien d’impartir els educadors i les educadores socials

A la seu del CEESC a Girona va proposar un model formatiu que parteix del món interior dels nens i les nenes

El passat dissabte 16 de juny, va tenir lloc a la seu delegada de Girona del Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya (CEESC) la conferència de l’educador social Joan Marull “Proposta sobre un nou model formatiu en el qual les educadores i educadors socials som agents implicats, responsables de la seva execució”.

La proposta de Joan Marull es concreta en una nova assignatura que proporcioni eines i coneixements per ajudar els infants en el seu camí vers l’adolescència, i aquesta és la primera de les quatre parts de les quals consta.

En aquesta primera part, Marull, va parlar sobre el comportament com resultat de l’expressió o representació de les percepcions interiors, primer estadi i espai natural de l’educació, explicant com s’ha d’aprendre a discriminar les percepcions que ens arriben d’aquest estadi de les que procedeixen de l’àmbit conscient.

La Proposta de Marull ens condueix a treballar la individualitat humana, fent que els nens i les nenes prenguin consciència d’ells mateixos, de qui són i del què volen.

En aquest sentit Marull diu: “És des de l’àmbit de la consciència subjectiva, del que som, que anem escollint com ens agradaria ser, però encara no tenim cultura de realització, de com realitzar això en nosaltres. Així que ens posem aquesta imatge com un vestit per mostrar-nos als altres, com volem que ens vegin i, faltaria més, el planxem i rentem constantment. La nostra mentalitat està encara molt identificada amb l'àmbit sensorial".

I parlant del pròposit d’aquest nou model educatiu, Marull afirma: “Justament el propòsit d'aquest model educatiu es anar situant al nen i la nena en aquest nivell de consciència, per anar-se reconeixent a si mateix i aprendre a anar fent realitat això que li agradaria ser, és a dir, realitzar-se...”

Les pròximes 3 conferències tractaran de l'entorn, la intel·ligència i l’educació. Un total de 4 parts que desenvolupen l’aprenentatge de la vida o una nova assignatura a les escoles impartida per educadors i educadores socials i dirigida a nens i nenes preadolescents.

Aquestes conferències s’emmarquen en l’activitat promoguda pel CEESC de Càpsules formatives, espai de petit format per a realització d’activitats diverses de caire formatiu.

Foto: Joan Marull en un moment de la seva conferència a l'aula del CEESC de Girona
Autora de la fotografia: Eva Fornós

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada